Vaje za vadbo spomina in zbranosti

vaje-za-boljsi-spominMarsikdo med nami kdaj potoži, da ima težave s spominom, zbranostjo ali/in drugimi intelektualnimi sposobnostmi. Pogosto se sprašujemo, ali se da kaj storiti. Na srečo se da. Novejše raziskave in tudi povsem praktične izkušnje kažejo, da je z možgani podobno kot z mišicami: če jih zaposlimo in uporabljamo, ohranijo moč in okretnost, pri zanemarjanju pa izgubljajo svoje v življenju pridobljene sposobnosti. Tako kot potrebuje telo mišično kondicijo, da zmore določene telesne napore, potrebujejo možgani stalno miselno kondicijo, da so sposobni reševati miselne napore.
Zaposlimo torej možgane z “miselno telovadbo”!

Eden od možnih načinov, kako ohranjati prožnost možganov, je redno izvajanje vaj za vadbo spomina in zbranosti.

V nadaljevanju je opisano nekaj praktičnih vaj.

Pri vsaki vaji je napisano, kako in kolikokrat jo je treba izvajati ter kaj se želi z rednim izvajanjem vaje doseči. Nekatere vaje so preproste, druge bolj zahtevne. Poskušajte izvajati tako ene kot druge, ne pustite se preplašiti in obupati, če kaj ne gre. Vzemite si dovolj časa in miru pri reševanju vaj. Naj vam bodo v zabavo.
Pomembno je, da vztrajate, da vam pride izvajanje vaj v navado.

Vaja 1: Razgibavanje oči
vaja1-razgibavanje oči0001Ali se vam oči hitro utrudijo? Ali vas oči pri branju pečejo?

Pomaga tale vaja. Sledite črtam 10-krat z enega konca na drugega in zopet nazaj, vendar le z očmi, ne s svinčnikom ali prstom.

Namen vaje: Očesne mišice se bodo okrepile in vaše oči se pri branju ne bodo tako močno utrudile.
Zapis vaj: Vadite en mesec trikrat na dan.

vaja2-iskanje številkVaja 2: Iskanje številk
V spodnjem kvadratu poiščite števila od 1 do 30 v pravem zaporedju (1,2,3…) in sicer naprej in na enak način nazaj. Lahko si pomagate tako, da s prstom pokažete na najdeno število.

Poskusite igro končati v treh minutah.

Namen vaje: Bolje se znajdete v neredu. Vaša duševna reakcija je hitrejša.
Zapis vaj: Delajte vajo en mesec enkrat dnevno in si zapisujte porabljen čas. Videli boste, kako boste napredovali.

Vaja 3: Povezovanje številk in črk
vaja3-povezovanje številk in črk Z očmi sledite eni sami črti od številke do črke. Če ste končali pri pravi črki, vidite po številki za črko. Tudi tukaj si ne pomagajte s prstom ali svinčnikom.

Poskusite igro končati v eni minuti.

Namen vaje: Oči usmerjate lažje in ne da bi jih utrudili. Na stvar se lažje osredotočite.
Zapis vaj: Izvajajte igro en mesec trikrat dnevno. Zapišite tudi čas!

 

Vaja 4: Iskanje napak

Pri tej igri je treba hitro najti napako in si zapomniti število napak. Spodaj vidite po dva para črk tesno skupaj; večinoma sta enaka. Poiščite tiste pare, ki so različni, in si zapomnite, koliko jih je.
Poskusite igro končati v 2 minutah; zapišite si porabljen čas in število najdenih napak.

AA               VE              RT            ZU
AA               VS              RT            ZU

IO               AS              DF            GH
IP               AS              CF             GH

IK               CV              BN            MK
IK               CU             DN            NK

OL              KJ              HG            FS
OL              KJ              HC            FS

VS              ED             RF             TG
VC             FD              RF             TB

Namen vaje: Delate bolj natančno in zbrano in napravite manj napak zaradi površnosti.
Zapis vaj: Vadite to igro en mesec vsak dan. Na poseben list si zapišite porabljen čas in najdene napake. V igri je deset napak.

Prve štiri ovire ste že premagali.

Če boste igre vadili vedno znova, uspeh ne bo izostal.
ˇ Oči se vam pri branju manj utrudijo.
ˇ Hitreje reagirate.
ˇ Delate bolj natančno.
ˇ Lahko se bolje zberete.

 

This entry was posted in blog.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja